PostNL opent een nieuw pakketsorteercentrum in Amsterdam. Dagelijks worden in het ruim zesduizend vierkante meter grote pand zeventig- tot honderdtienduizend pakketten verwerkt.
Het duurzame pand heeft zonnepanelen op het dak die veertig procent van de benodigde elektriciteit opwekken. Een deel van de pakketten wordt uitstootvrij bezorgd met een van de vijftien nieuwe elektrische bestelbussen. Het Amsterdamse centrum is vooral belangrijk in de plannen van PostNL om de verwachte decemberdrukte op te vangen.
Het aantal online verkopen neemt nog steeds toe waardoor de vraag naar pakketbezorging stijgt. In het derde kwartaal nam het volume pakketten wederom met twintig procent toe. De omzet van het bedrijf kwam uit 638 miljoen euro. Dat is een lichte stijging ten opzichte van de 630 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De winst daalde wel van 25 naar 19 miljoen euro. Bijna de helft van de omzet van PostNL is gerelateerd aan e-commerce.
Reacties 0