Albert Heijn helpt personeel met ontwikkelingstool

Albert Heijn helpt personeel met ontwikkelingstool

Albert Heijn start deze week een proef met de interactieve tool Tiptrack. Werknemers van de supermarktketen kunnen daarmee zichzelf verder ontwikkelen.

Medewerkers kunnen in de tool aangeven hoe zij hun dag beoordelen en of zij het werk nog uitdagend genoeg vinden. Experts geven, afhankelijk van die beoordeling, persoonlijke adviezen en tips. Ook is er de mogelijkheid om direct testen te doen of trainingen en opleidingen aan te schaffen.

De wereld en verandert continu en daarmee ook het werk, zegt directeur human resources Nic Brassey van Albert Heijn over de tool. “Wij willen onze collega’s de ruimte geven het beste uit zichzelf te halen, te groeien en datgene te doen wat ze het leukste vinden."

Om de persoonlijke ontwikkeling van de vierhonderd deelnemers van de proef te stimuleren, krijgen zij van de supermarktketen een persoonlijk opleidingsbudget van 175 euro. Naast de app moedigt de keten ontwikkeling van talenten ook aan met initiatieven als summercamps. Tijdens die kampen werken de werknemers hun persoonlijke visie uit aan de hand van workshops, sport, creatieve oefeningen en gesprekken. Daarnaast ondersteunt Albert Heijn ook medewerkers in hun schoolcarrière door examentraining, stages en leerwerktrajecten aan te bieden. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends