De week in vijf opvallende samenwerkingen

De week in vijf opvallende samenwerkingen

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf in het oog springende samenwerkingen.

C&A wil zich uit de crisis bevrijden met decoratieve items van Butlers
Vijfhonderd winkels van C&A gaan interieurartikelen verkopen. Daarvoor worden shop-in-shops van de Duitse retailer Butlers geopend. Topman Alain Caparros ziet het als een kans om de kwakkelende modeketen op de been te krijgen.

Lees verder bij Handelsblatt: http://bit.ly/2PfKP8i.

AliExpress tekent een overeenkomst met El Corte Inglés om zijn eerste winkel in Madrid te openen
Een fysieke winkel van AlilExpress? In Spanje kan het. De koopjessite van Alibaba heeft daarvoor een deal gesloten met warenhuis El Corte Inglés. In Madrid bevindt zich een pop-up winkel ter ere van Singles’ Day, die 11 november op de agenda...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf in het oog springende samenwerkingen.

C&A wil zich uit de crisis bevrijden met decoratieve items van Butlers
Vijfhonderd winkels van C&A gaan interieurartikelen verkopen. Daarvoor worden shop-in-shops van de Duitse retailer Butlers geopend. Topman Alain Caparros ziet het als een kans om de kwakkelende modeketen op de been te krijgen.

Lees verder bij Handelsblatt: http://bit.ly/2PfKP8i.


AliExpress tekent een overeenkomst met El Corte Inglés om zijn eerste winkel in Madrid te openen
Een fysieke winkel van AlilExpress? In Spanje kan het. De koopjessite van Alibaba heeft daarvoor een deal gesloten met warenhuis El Corte Inglés. In Madrid bevindt zich een pop-up winkel ter ere van Singles’ Day, die 11 november op de agenda staat.

Lees verder bij Expansión: http://bit.ly/2SYOVjC.


Coolblue ruilt Bpost tijdelijk in voor PostNL
Bpost kampt in België met een staking, en dat in de drukste pakjesbezorgperiode van het jaar. Nadat eerder Schoenen Torfs al besloot om een beroep te doen op PostNL, switcht ook Coolblue – tijdelijk – van logistiek partner.

Lees verder bij De Tijd: http://bit.ly/2AVpDfb.


Starbucks-ceo: We gaan in de Verenigde Staten doen wat we in China hebben geleerd
Starbucks ging onlangs een samenwerking aan met Alibaba. Topman Kevin Johnson van de koffieketen is onder de indruk van de innovatiesnelheid in China: “Sneller dan waar dan ook in de wereld”. De lessen worden meegenomen naar andere delen van de wereld.

Lees verder bij CNBC: https://cnb.cx/2FbfjDZ.


Macy’s werkt samen met Facebook om meer klanten voor zich te winnen
Niet alleen AliExpress opent tijdelijke winkels in een warenhuis, ook Facebook ziet er brood in. Het social medium werkt daarvoor in de Verenigde Staten samen met Macy’s. Een logisch huwelijk?

Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2zAZbpc.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!