Datalek bij Albert Heijn: tienduizend inloggegevens gedeeld

Datalek bij Albert Heijn: tienduizend inloggegevens gedeeld

Albert Heijn heeft de inloggegevens van zo’n tienduizend klanten gedeeld met online service providers. Door een programmeerfout waren inlognamen en wachtwoorden zichtbaar in de URL. 

De supermarktketen heeft het voorval gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook zijn de service providers en betrokken klanten op de hoogte gebracht. De laatste groep heeft per e-mail het verzoek gekregen om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Albert Heijn werd afgelopen dinsdag door een klant op het datalek gewezen. Het probleem lag volgens de retailer in een programmeerfout in de software die Albert Heijn gebruikt om het inloggen op de website mogelijk te maken.

Albert Heijn biedt betrokken klanten zijn ‘oprechte verontschuldigingen’ aan, zegt operationeel IT-directeur Michel Ruijterman. ““Veilig gebruik van onze systemen heeft de hoogste prioriteit voor Albert Heijn.”

Reacties 1


Ben Kuiters 12 nov, 09:39

Daar ga je dan als klant. Extra bonus van Appie.Nu weten zij niet alleen wat je eet en drinkt maar ook nog eens een onbekende partij. Je bent wat je eet kan nu wel erg letterlijk genomen worden.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!