Pets Place groeit online hard dankzij bol.com

Pets Place groeit online hard dankzij bol.com

Pets Place ziet dankzij de samenwerking met bol.com zijn online verkopen verviervoudigen. Naar verwachting stijgt de online omzet daardoor van 4,5 miljoen euro vorig jaar naar 17 miljoen euro dit jaar. 

Het online succes is ook voelbaar in de eigen webwinkel. Daar zag de keten de verkoop in de afgelopen zes maanden met zestig procent stijgen. Sinds begin dit jaar biedt de dierenspeciaalzaak twaalfduizend producten aan via bol.com in Nederland en Belgie. Naast honden- en kattenvoer worden online met name producten gekocht dit niet in de kofferbak passen. In de komende maanden wordt het aanbod bij bol.com verder uitgebreid met extra luxe huisdierbenodigdheden.

De samenwerking met bol.com is een belangrijke stap in de omnichannelstrategie van het bedrijf, waarmee het de on- en offline verkopen wil optimaliseren. Volgens ceo rd Malenstein van moederbedrijf IJsvogel Retail doet een groot deel van de online bezoekers de aankoop nog steeds in een fysieke winkel. “De meest bezochte pagina op onze site blijft de winkelzoeker”, aldus Malenstein. In de fysieke vestigingen steeg de omzet dit jaar met vier procent. 

Vorig jaar steeg de totale omzet van IJsvogel Retail met zes procent. Onder meer dankzij de samenwerking met bol.com verwacht het bedrijf dit jaar minimaal twaalf procent omzetgroei te behalen. 
 

RetailTrends