Ahold Delhaize wil zijn wereldwijde onlineomzet tot 2021 verdubbelen tot zeven miljard euro. Dat heeft het concern bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst met investeerders in New York.
Het Nederlands-Belgische supermarktconcern zal de komende drie jaar drie procent van de jaaromzet investeren. Tegelijkertijd verwacht Ahold Delhaize in die periode 1,8 miljard euro aan kosten te besparen. Als gevolg van de fusie verwacht het bedrijf volgend jaar een half miljard euro aan synergievoordelen te behalen. Verder rekent het concern in 2019 op een stabiele marge en een groei van de winst per aandeel die aan de hoge kant van de enkele cijfers ligt.
Bij de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers vorige week liet Ahold Delhaize nog weten te mikken op vijf miljard euro onlineomzet in 2020. De wereldwijde onlineverkopen groeiden in het derde kwartaal met 28 procent. In Nederland groeide de e-commerceomzet, afkomstig van bol.com en Albert Heijn, met ruim 33 procent.
Ahold Delhaize laat verder weten volgend jaar twee miljard euro te investeren in zijn Amerikaanse activiteiten. De focus gaat daarbij vooral uit naar het herpositionering van zijn grootste merk Stop & Shop en in de uitbreiding van zijn bezorgnetwerk. Eind volgend jaar wil het foodconcern meer dan zeshonderd click and collect-locaties in de Verenigde Staten hebben.
Reacties 0