Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier relletjes in de retail in aanloop naar Kerst.
Britse reclame die aandacht vraagt voor orang-oetans is te ‘politiek’ om uit te zenden
Wat is er mis met een commercial waarin de problematiek rondom palmolie wordt aangekaart? Genoeg voor de Britse tv-wereld om hem te verbieden. Foodretailer Iceland gebruikt een oorspronkelijke spotje van Greenpeace om in aanloop naar Kerst op te komen voor orang-oetans.
Lees verder bij New York Times: https://nyti.ms/2DHRS3G
Lidl maakt de reclame van John Lewis belachelijk om de prijs – en het warenhuis schiet terug
John Lewis houdt zich doorgaans niet in als het om kerstcommercials gaat. Dit jaar speelt Elton John de hoofdrol in de reclame, die voor sommigen een absoluut hoogtepunt betekent. Lidl haakt op...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier relletjes in de retail in aanloop naar Kerst.
Britse reclame die aandacht vraagt voor orang-oetans is te ‘politiek’ om uit te zenden
Wat is er mis met een commercial waarin de problematiek rondom palmolie wordt aangekaart? Genoeg voor de Britse tv-wereld om hem te verbieden. Foodretailer Iceland gebruikt een oorspronkelijke spotje van Greenpeace om in aanloop naar Kerst op te komen voor orang-oetans.
Lees verder bij New York Times: https://nyti.ms/2DHRS3G
Lidl maakt de reclame van John Lewis belachelijk om de prijs – en het warenhuis schiet terug
John Lewis houdt zich doorgaans niet in als het om kerstcommercials gaat. Dit jaar speelt Elton John de hoofdrol in de reclame, die voor sommigen een absoluut hoogtepunt betekent. Lidl haakt op Twitter ‘goedkoop’ op de commercial in.
Lees verder bij de Evenining Standard: http://bit.ly/2RYf9kD.
Déjà vu: de kerstadvertentie van Sainsbury’s riekt naar die van John Lewis
Wat doe je als een collega-retailer de show steelt met zijn reclamecampagne? Dan kopieer je die gewoon, moeten ze bij Sainsbury’s gedacht hebben. De kerstcommercial van de supermarktketen lijkt verdacht veel op een eerdere prijswinnende campagne van John Lewis. Gaat dat problemen opleveren?
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2K8sRyW.
Mensen zien de kerstadvertentie van Coca-Cola voor de eerste keer en ze worden gek
Kerstadvertenties? Sinterklaas is toch nog niet eens in het land? Ook in het buitenland zijn mensen verbaasd over de timing van de commercials. Als de klassieker van Coca-Cola voorbijkomt, is het helemaal raak.
Lees verder bij Her.ie: http://bit.ly/2QHQUai.