Het Nederlandse kindermodemerk Tumble ’N Dry breekt met eigenaar Brand Retail Group. Het label gaat als zelfstandige organisatie verder met ondersteuning vanuit Wijkermeer Investments, zo is vrijdag bekendgemaakt.
Met de verkoop van Tumble ’N Dry is de ontmanteling van de voormalige modegroep Varova bijna voltooid. Eerder werden de merken Gsus, Ontour, JC Rags en Kings of Indigo al afgestoten. Brand Retail Group, dat tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Standard Investment, is nu alleen nog eigenaar van Open32 en Sissy-Boy.
Tumble ’N Dry heeft zijn omzet naar eigen zeggen de afgelopen vier jaar weten te verdubbelen. Onlangs werd bekend dat er over 2017 een groei van 13,4 procent was doorgemaakt. Daartegenover stond een verlies van 2,5 miljoen euro en een zwakke financiële positie.
Afhankelijk van de situatie en de behoefte van het management neemt Wijkermeer Investments een adviserende of meer actieve rol op zich bij Tumble ‘N Dry. De dagelijkse leiding komt in handen van Rob Zwanenburg, partner van de drie jaar oude investeringsmaatschappij. Tumble ’N Dry stelde eerder dit jaar Leonie Grunder nog aan als nieuwe algemeen directeur.
Het kindermodemerk heeft zich de afgelopen jaren getransformeerd van een traditioneel wholesalelabel naar een omnichannelmerk. Er zijn acht brandstores en twee outlets van Tumble ‘N Dry in ons land te vinden.
Simon . 31 mrt, 16:46