Albert Heijn stopt volgende week met zijn snelle bezorgservice Rappie. De samenwerking met SuperBuddy, dat online bestelde boodschappen binnen twee uur voor de supermarktketen thuisbezorgt, komt ten einde.
Rappie werd ruim een jaar terug geïntroduceerd in Rotterdam. Klanten kunnen via de website van Albert Heijn hun boodschappenlijstje maken. Een bezorger van SuperBuddy krijgt vervolgens een bericht op zijn telefoon, waarna hij de bestelling kan aannemen en uitvoeren. Er is ook een speciale app voor Rappie, waar klanten hun online boodschappen kunnen bestellen.
SuperBuddy behoudt zijn bezorgservice in Rotterdam, maar gaat vanaf volgende maand ook boodschappen doen bij andere winkels. Het platform is tevens actief in Utrecht en Zwolle. Albert Heijn ziet ook nog toekomst in ‘instant delivery’, zegt hoofd concept & design Eva Mathlener. “De ervaringen van de proef nemen we meen in de verdere ontwikkeling van onze online diensten.”
Rappie gold als een volgende in een reeks digitale vernieuwingen van Albert Heijn, zoals een chatbot op Facebook Messenger en een ‘slim boodschappenlijstje’, dat wordt samengesteld op basis van machine learning. De retailer test sinds kort ook onder meer slimme deursloten, een maaltijdmuur en Appie Fly in samenwerking met Transavia.
Reacties 0