De Amerikaanse hamburgerketen Wayback Burgers wil vanaf volgend jaar drie tot vijf nieuwe restaurants per jaar openen in Nederland. Zo hoopt de formule 'beheersbaar' te groeien naar uiteindelijk 75 tot honderd vestigingen in ons land, zegt algemeen directeur Stefan Boers tegenover RetailTrends.
Wayback Burgers opende begin deze maand in Breda zijn eerste Nederlandse locatie, wat tevens het Europese debuut betekende. Ook is daar de trainingslocatie voor toekomstige ondernemers gevestigd. Boers noemt Breda representatief voor Nederland, omdat er een grote groep studenten woont maar de stad geen onderdeel uitmaakt van de grote vier. “Als het in Breda een succes is, is het ook als franchiseconcept goed te vermarkten.”
Wayback Burgers onderscheidt zich volgens Boers met een betere productkwaliteit en hoger serviceniveau dan traditionele fastfoodspelers. De formule ziet zichzelf dan ook als fast casual, waarbij de fastfood- en restaurantwereld worden gecombineerd. “Iemand die zich bij een fastfoodketen niet fijn voelt, maar ook niet de tijd of financiële middelen heeft om naar een echt restaurant of grand café te gaan, kan prima bij ons terecht.”
Waar de volgende vestiging komt, weet Boers nog niet. “We zijn in gesprek met potentiële ondernemers in de grote vier steden, maar ook plaatsen als Groningen, Maastricht en Arnhem zijn interessant.” De nieuwe keten gaat volgend jaar ook van start met een website en bezorgservice in ons land.
Lees meer over het concept van Wayback Burgers en de plannen in Nederland op RetailTrends.
RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.
Rinie Schets 11 aug, 11:18
Josh Malin 27 dec, 00:40
C Lanting 11 dec, 01:19