Suittruck meet klanten digitaal op

Suittruck meet klanten digitaal op

Suittruck komt met een ‘full bodyscan’ waarmee klanten in 3D digitaal worden opgemeten. Klanten hebben daarmee volgens de maatpakkenverkoper al hun maten binnen drie seconden in één overzicht.

Klanten kunnen voor de scan plaatsnemen in een speciale capsule in de trucks van de RetailRookie. Na de meting krijgen zij een digitale avatar te zien, waarmee ze direct kunnen zien hoe de kleding op hun lichaam staat. De avatar wordt bovendien in hun online account geplaatst, waarna ze snel een vervolgbestelling kunnen doen.

Suittruck laat verder weten een reeks volledig gerecyclede maatpakken op de markt te brengen. In samenwerking met duurzame kledingproducent Khaloom worden vijftig pakken verkocht. De opbrengst daarvan wordt geïnvesteerd in de productiecapaciteit van Khaloom, dat textielafval in zijn kleding verwerkt. “Het staat nu nog in de kinderschoenen, maar in de toekomst zal er alleen maar op deze manier geproduceerd worden”, zegt oprichter Rutger Vlaming van Suittruck.

De rijdende maatpakkenverkoper hoopt volgend jaar uit te breiden met zes trucks, zodat heel Nederland en België voorzien kunnen worden. Binnen vijf jaar hoopt Suittruck zijn debuut te maken in de Verenigde Staten.

 

RetailTrends