'Den Haag heeft nog plek voor tientallen foodconcepten'

'Den Haag heeft nog plek voor tientallen foodconcepten'

Den Haag is door herontwikkelingen en grote winkelopeningen uitgegroeid tot een van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren, schrijft vastgoedadviseur Colliers International in het winkelmarktrapport Den Haag.

Den Haag nam de afgelopen jaren de Haagse Passage en Sijthoff City onder handen en verwelkomde grote winkels van internationale spelers zoals Hudson’s Bay en Primark. De grootste kansen liggen er nu voor nieuwe concepten op het gebied van food & beverage. Vooral het aanbod aan cafés, café-restaurants en restaurants zou beperkt zijn, maar ook in fastfood loopt Den Haag achter.

Colliers heeft het aanbod vergeleken met de vier andere grootste steden van het land. Daaruit blijkt dat er ruimte is voor meer dan tienduizend vierkante meter aan foodconcepten om op gelijke voet te komen met de rest. Dat komt neer op ruim zestig zaken en een stijging van 23 procent ten opzichte van het huidige aantal horecaconcepten in de binnenstad.

Er liggen volgens de vastgoedadviseur zowel kansen voor meer mainstream concepten als voor zaken in het hogere segment. Vanwege het internationale karakter van de hofstad worden bekende buitenlandse formules zoals Starbucks Reserve, Vapiano, Wagamama en Comptoir Libanais genoemd als mogelijke invulling.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends