Het lijkt erop dat 2018 het jaar was waarin artificial intelligence definitief is getranfsormeerd van hype tot retailrealiteit. Bijna dertig procent van de retailers maakt er op de een of andere manier gebruik van, waarvan het bij driekwart gaat om op consumenten gerichte applicaties. Dat blijkt uit een studie van Capgemini onder vierhonderd retailers. Daaruit komt ook naar voren binnen welke branches er het meest van AI gebruikgemaakt wordt en welke voordelen dit retailers oplevert. In deze infographic zijn de belangrijkste insights over AI als multi-billion dollar opportunity voor retailers bij elkaar gezet.
Hoe AI retailers tientallen miljoenen kan opleveren
Gepubliceerd op 17 december 2018 om 11:10
Het lijkt erop dat 2018 het jaar was waarin artificial intelligence definitief is getranfsormeerd van hype tot retailrealiteit. Bijna dertig procent van de retailers maakt er op de een of andere manier gebruik van, waarvan het bij driekwart gaat om op consumenten gerichte applicaties. Dat blijkt uit een studie van Capgemini onder vierhonderd retailers. Daaruit komt ook naar voren binnen welke branches er het meest van AI gebruikgemaakt wordt en welke voordelen dit retailers oplevert. In deze infographic zijn de belangrijkste insights over AI als multi-billion dollar opportunity voor retailers bij elkaar gezet.