In een tijd waarin technologie een steeds centralere rol speelt in menig retailorganisatie, wordt de rol van de chief information officer almaar belangrijker. Tijdens Cio Day waren onlangs talloze cio's van grote bedrijven uit binnen- en buitenland bij elkaar in Amsterdam om ervaringen te delen. Onder hen ook Vincent Jansen, die na een carrière bij onder meer Albert Heijn en C1000 sinds 2015 de hoogste ict-baas is bij Plus. Hij ziet volop kansen voor de supermarktketen, die volgens hem nog een veel betere band met de klant kan bouwen met behulp van technologie. "We weten al wat er gekocht wordt, maar nog niet door wie." Ook heeft hij een visie op de kassaloze supermarkt, en gaan we wat hem betreft straks alleen nog naar de fysieke winkel voor versproducten.
...Wat Plus (nog meer) met technologie kan doen
Gepubliceerd op 18 december 2018 om 10:50
Wat Plus (nog meer) met technologie kan doen
Gepubliceerd op 18 december 2018 om 10:50
In een tijd waarin technologie een steeds centralere rol speelt in menig retailorganisatie, wordt de rol van de chief information officer almaar belangrijker. Tijdens Cio Day waren onlangs talloze cio's van grote bedrijven uit binnen- en buitenland bij elkaar in Amsterdam om ervaringen te delen. Onder hen ook Vincent Jansen, die na een carrière bij onder meer Albert Heijn en C1000 sinds 2015 de hoogste ict-baas is bij Plus. Hij ziet volop kansen voor de supermarktketen, die volgens hem nog een veel betere band met de klant kan bouwen met behulp van technologie. "We weten al wat er gekocht wordt, maar nog niet door wie." Ook heeft hij een visie op de kassaloze supermarkt, en gaan we wat hem betreft straks alleen nog naar de fysieke winkel voor versproducten.