'Consument wil vooral besparen op boodschappen en winkelen'

'Consument wil vooral besparen op boodschappen en winkelen'

Bijna veertig procent van de Nederlandse consumenten wil volgend jaar besparen op zijn dagelijkse boodschappen. Daarnaast wil ongeveer een derde minder uitgeven aan winkelen in onder meer kledingzaken, blijkt uit onderzoek van platform Wijzer in geldzaken onder duizend Nederlanders.

Dagelijkse boodschappen en winkelen zijn de twee meest genoemde kostenposten waarop consumenten willen besparen in 2019. In de leeftijdsgroep van achttien tot 24 jaar steekt winkelen erbovenuit, met 45 procent die daaraan minder wil uitgeven. Besparen op boodschappen wordt met vijftig procent het meest genoemd door consumenten tussen 25 en 34 jaar. Verder blijkt dat vrouwen vaker willen besparen op dagelijkse boodschappen en winkelen, met respectievelijk 43 en 41 procent.

Gevraagd naar manieren om te besparen met het oog op de aankomende btw-verhoging, geeft ongeveer de helft van de respondenten aan dat zij komend jaar niets extra’s doen. De maatregel die het meest genoemd wordt, is om boodschappen voortaan te halen bij een goedkopere supermarkt. Daarnaast geven drie op de tien respondenten aan extra boodschappen in huis te halen voor 1 januari. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!