Woonboulevards in beweging

Onder de naam Leef! opent eind volgend jaar een ‘lifestle center’ dat zich weet te onderscheiden van de reguliere woonboulevards. Het winkelcentrum komt langs de A15 in Sliedrecht en is ontworpen door Jan des Bouvrie. Naast de grote ketens als Trendhopper zal er ook plaats zijn voor kleine winkeltjes, restaurants en speelgoed- en boekwinkels. Des Bouvrie rekent op 2,5 miljoen bezoekers per jaar. “ Het hele gezin moet het er maar zijn zin hebben”, zegt Des Bouvrie.

Leef! zal bestaan uit drie verdiepingen en 45.000 vierkante meter winkeloppervlakte. Op het middenplein zal het hele jaar door activiteiten worden gehouden zoals markten, beurzen en concerten. Het centrum van het gebouw is gereserveerd voor ‘ kleine’ winkels. In de ring is plek gereserveerd voor de grote ketens. De namen die al zijn gecontracteerd: Rio Stores, Poppeliers, Trendhopper, Seats and Sofas en Montèl. Daarmee is eenderde van de totale winkeloppervlak besproken.

Vernieuwing
De noodzaak tot vernieuwing is voor meubelboulevards steeds belangrijker aan het worden. Het aanbod in 1996 bestond nog uit 0,9 miljoen vierkante meters. In 2004 was dit verdubbeld tot 1,8 miljoen vierkante meters. En dat terwijl de consumentenbestedingen in deze branche met slechts enkele procenten zijn gestegen.

Daarbij komt dat de woonboulevards qua aanbod veelal gelijk zijn. “Links en rechts is misschien een enkele ‘local hero’ te bewonderen, maar in elke stad kom je het complete slaapkamerassortiment van Auping drie keer tegen”, zegt D. Vogd van de Vereniging Meubelboulevards Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!