Amazon lanceert merk Whole Foods in Europa

Amazon lanceert merk Whole Foods in Europa

Amazon verkoopt sinds kort huismerkproducten van Whole Foods op het Europese vasteland. Klanten kunnen via de Spaanse, Frans, Italiaanse en Duitse webwinkel onder meer noten, couscous en gedroogd fruit van de Amerikaanse supermarktketen aanschaffen. Dat meldt zakenkrant De Tijd.

De producten zijn ook te koop in het Verenigd Koninkrijk, waar al jaren fysieke vestigingen van Whole Foods te vinden zijn. De verpakkingen beschikken over informatie in het Duits, Frans, Italiaans en Spaans. Een Nederlandse vertaling ontbreekt vooralsnog.

Amazon heeft verder plannen om meer winkels van Whole Foods in eigen land te openen, schrijft The Wall Street Journal. De vestigingen worden naar verwachting groter dan normaal, om ruimte te hebben voor bezorg- en ophaaldiensten. 

Voor de expansie van Whole Foods zou het bedrijf zijn oog hebben laten vallen op de winkels van Sears, Kmart en andere kwakkelende retailers, meldt Yahoo Finance op basis van bronnen. De supermarktketen, die in 2017 voor 13,7 miljard dollar werd overgenomen door Amazon, heeft momenteel ruim 470 vestigingen in de Verenigde Staten.
 

RetailTrends