RetailTech: Boodschappen afrekenen met je handpalm

RetailTech: Boodschappen afrekenen met je handpalm

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Whole Foods, Plus en TikTok. 

Whole Foods

Betalen met je handpalm is in Amerika binnenkort de normaalste zaak van de wereld. Supermarktketen Whole Foods gaat zijn samenwerking met Amazon verstevigen voor het gebruik van handpalm-betaaltechnologie Amazon One. Waar er nu zo'n 200 locaties in 19 staten zijn waar klanten op deze manier kunnen afrekenen, zijn dat (volgens Amazon) aan het eind van het jaar meer dan 500 supermarktlocaties.
 

Klanten moeten eenmalig hun creditcard in een apparaat steken en hun hand boven de lezer houden. Het apparaat creëert zo een unieke 'handtekening' die gekoppeld wordt aan de creditcardgegevens. Bij een volgend bezoek hoeft alleen de handpalm gescand te worden.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Whole Foods, Plus en TikTok. 

Whole Foods

Betalen met je handpalm is in Amerika binnenkort de normaalste zaak van de wereld. Supermarktketen Whole Foods gaat zijn samenwerking met Amazon verstevigen voor het gebruik van handpalm-betaaltechnologie Amazon One. Waar er nu zo'n 200 locaties in 19 staten zijn waar klanten op deze manier kunnen afrekenen, zijn dat (volgens Amazon) aan het eind van het jaar meer dan 500 supermarktlocaties.
 

Klanten moeten eenmalig hun creditcard in een apparaat steken en hun hand boven de lezer houden. Het apparaat creëert zo een unieke 'handtekening' die gekoppeld wordt aan de creditcardgegevens. Bij een volgend bezoek hoeft alleen de handpalm gescand te worden.

Plus

Supermarktketen Plus laat tech savvy klanten sinds kort meekijken met alle technologische innovaties. In de 'Proeftuin van Plus' kunnen klanten nieuwe functies uitproberen en hier feedback op geven. 
 

Zo wil de supermarktketen klanten meer betrokken in de uitrol van nieuwe functionaliteiten. Ook moet de samenwerking met klanten zorgen voor een betere user experience. Als voorbeeld hiervan kunnen klanten nu een nieuwe functie testen, genaamd 'favoriete recepten', waarin het mogelijk is om recepten op te slaan en later terug te vinden.

TikTok

Nu TikTok ook steeds meer een shoppingplatform wordt, heeft de socialmedia-app een samenwerking gesloten om 'buy now, pay later'-opties te implementeren. Met de nieuwe optie kunnen klanten de betaling van hun aankoop verspreiden over drie tot zes maanden. Door een partnership met softwareleverancier Antome hoopt TikTok 'kleine en grote bedrijven in staat te stellen klanten een flexibele betalingsoptie aan te bieden'. 
 

Tot nu toe is de functie alleen beschikbaar in Maleisië: naast thuisland Amerika wil het bedrijf zich vooral richten op deze groeimarkt, sinds livestream in deze omgeving inmiddels veel gebruikelijker is dan in het westen. Ook is de app in sommige staten in Amerika verboden, zoals in Montana. Het platform maakt niet bekend wanneer en of de betaaloptie in Europa wordt gelanceerd. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!