Het hebben van een goed schappenplan is onmisbaar voor (supermarkt)retailers. De nieuwe trend is het hebben van lokaal schapmanagement. Dé consument bestaat immers niet meer. Alexander Arbouw, consultant bij marktonderzoeksbureau IRI Nederland, over goede schappenplannen en de euro’s die zij opleveren.
Stel: je hebt een retailformule met tweehonderd winkels die gezamenlijk met honderd categorieën
een weekomzet draaien van 192.000 euro. Als je je voorneemt om per jaar de omzet te verhogen met vijf miljoen euro, dan hoef je wekelijks per winkel per categorie maar vijf euro méér te verkopen.’ Met dit simpele rekensommetje maakt Alexander Arbouw, consultant bij IRI Nederland, in één klap duidelijk dat kleine veranderingen heel veel geld kunnen opleveren.
Het gehele artikel is te lezen in het januarinummer van RetailTrends 2006
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen bij sales@retailtrends.nl.
Op de website RetailTrends.nl treft u een overzicht van de inhoud van het maandblad.
Lokaal schapmanagement = winst
Gepubliceerd op 17 januari 2006 om 00:00
Reacties 0