Ray-Ban opent op korte termijn nieuwe vestigingen in grote Nederlandse steden. Ook zusterformule Sunglass Hut werkt aan uitbreidingsplannen, zegt countrymanager Paddy van Erve tegenover RetailTrends.
Ray-Ban opende vorig jaar in kort tijdsbestek zijn eerste drie winkels in ons land. Het merk ziet ruimte voor zo’n vijf tot zeven brandstores. “Niet in elke stad, want daarmee wil je ook publiek trekken van buiten de plaats waar je zit”, zegt Van Erve. Voor multibrandketen Sunglass Hut ziet ze ruimte voor nog zo’n drie nieuwe winkels. Momenteel is die keten te vinden met shop-in-shops bij alle warenhuizen van de Bijenkorf en zijn er eigen winkels in Amsterdam, Den Haag, Den Bosch en de outletcentra in Roermond en Lelystad.
De nieuwe winkels komen er waarschijnlijk snel, nog in de eerste vier à vijf maanden van het jaar. “Als je wilt uitbreiden met zonnebrillenwinkels, is het belangrijk dat dat voor de start van het seizoen gebeurt”, zegt Van Erve. Toch ziet ze dat de verkopen in de winter niet hard terugvallen, onder meer doordat mensen vaker en meer door het jaar heen op reis gaan. “Er zijn tegenwoordig veel meer momenten waarop zonnebrillen gedragen worden.”
Op RetailTrends gaat Van Erve uitgebreid in op de groeiplannen van de zonnebrillenwinkels in ons land en de meerwaarde van eigen brandstores.
Reacties 0