Ahold Delhaize heeft een nieuw winkelconcept gelanceerd onder de naam Giant Heirloom Market. De eerste vestiging is geopend in het centrum van Philadelphia.
Voor de opening is onder meer aan formatverkenning gedaan in Nederland, zo laat het moederbedrijf van Albert Heijn weten. Op basis daarvan en gesprekken met lokale bewoners en marktonderzoek is een supermarktmarktervaring gecreëerd die aansluit bij het stadsleven.
Heirloom Market beschouwt zichzelf als ‘een verse aanpak van de buurtwinkel’. Het aanbod bestaat uit versproducten en dagelijkse benodigdheden, waaronder lokale favorieten van inwoners van Philadelphia, bier, wijn en kombucha. Er is veel ruimte voor sampling en demonstraties, met onder meer koks die maaltijden bereiden.
De winkel telt bijna negenhonderd vierkante meter en huisvest veel innovaties in de keuken en deli. “Een aantal nieuwe coole dingen gaan we uitrollen naar de rest van het bedrijf”, zegt brand president Nicholas Bertram.
De Amerikaanse supermarktketen opende onlangs ook al Giant Direct als nieuw merk. De eerste combinatie van een e-commercehub en afhaalpunt is geopend in Lancaster.
Kijk voor foto’s en een video van de eerste Giant Heirloom Market op RetailTrends.
Reacties 0