Het beste van RetailTrends: week 5

Het beste van RetailTrends: week 5

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het eerlijke verhaal van MediaMarkt: 'We hebben zitten snurken'
Ken Fontijn windt er geen doekjes om: MediaMarkt moet een radicale shift maken om marktleider in Nederland te blijven. De chief digital officer vertelt hoe de elektronicaketen het onder een nieuwe leiding helemaal anders aanpakt. Zijn verhaal aan de hand van acht quotes.

Vijf redenen waarom stenen winkels winnen
Hans van Tellingen gooit graag met knuppels in het hoenderhok. Ook de titel van zijn nieuwste boek laat aan duidelijkheid niets te wensen over: ‘Waarom stenen winkels winnen (en webwinkels verliezen)’. We lichten er vijf opvallende conclusies uit.

Hoe V&D er nu uit zou zien in de winkelstraat
Toen V&D met veel bombarie zijn terugkeer bekendmaakte, was de boodschap duidelijk: dit wordt een puur online warenhuis. Dat betekent niet dat mede-eigenaar Ronald van Zetten niet bezig is met hoe een eventuele fysieke terugkeer eruit zou kunnen zien. En dat is in ieder geval heel anders dan hoe we het kennen. “Een warenhuis zoals het was, daar geloof ik totaal niet meer in.”

Dit kunnen retailers van Rumag leren
1,7 miljoen volgers op social media, anderhalf miljoen likes per maand, een bereik van twaalf miljoen mensen per week en al meerdere prijzen op zak. En dat allemaal binnen de eerste vijf jaar na oprichting. Dat Rumag online iets goed doet, is duidelijk. Maar wat kunnen retailers daarvan leren?

Wat haalt GrandVision met Charlie Temple in huis?
Na een kleine drie jaar rebelleren tegen de gevestigde brillenorde, is Charlie Temple daar nu zelf een onderdeel van geworden. Met de aansluiting bij optiekconcern GrandVision, hoopt de voormalige RetailRookie of the Year zijn ambitieuze groeiplannen sneller te kunnen verwezenlijken. Wat hebben deze jonge startup en de internationale optiekreus aan elkaar?

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends