AH sleutelt aan testwinkel

De supermarktpilot van Albert Heijn heeft tot nu toe geen verschuiving in de marktverhoudingen in Heemskerk veroorzaakt. Daarom is de grootgrutter begonnen met het aanpassen van de discountlook van de winkel.

Officieel zwijgen alle concurrenten (Vomar, C1000, Deen en Dekamarkt) over het marktaandeel. Maar anoniem laten ze weten geen verschuivingen te zien sinds de opening van de testwinkel. Enkele gaan zelfs zo ver dat ze zeggen blij te zijn met de locatiekeuze. “Veel klanten vinden de winkel ongezellig of kunnen er hun weg niet vinden. Iemand noemde het zelfs een ‘Gamma met een groenteafdeling'”.

De omzetcijfers van de testwinkel zijn niet toegankelijk. Wel laat AH weten op korte termijn de winkel op enkele puntjes aan te passen. Over de doelstelling van de winkel zegt woordvoerder José Mes het volgende: “Met dit concept zoeken we bewust de grenzen op. Albert Heijn wil in Heemskerk vooral veel leren van reacties van klanten”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!