Jack & Jones experimenteert met nieuw outletconcept

Jack & Jones experimenteert met nieuw outletconcept

Jack & Jones heeft in het Duitse Neumünster de eerste winkel van zijn nieuwe warehouse-concept geopend. Het gaat volgens het merk om een andere interpretatie van het merk op het klassieke outletconcept.

Het nieuwe concept is een variant op de bestaande outlet. In de winkel wordt geen kleding verkocht die afkomstig is uit een voorraad van vorige collecties, maar kleding uit de huidige collectie met een korting van minimaal dertig procent. Om dit te kunnen waarborgen houdt het merk de kosten op andere punten laag. “We hebben een separaat inkoopteam samengesteld die het sourcen voor het nieuwe retailconcept zal afhandelen”, zegt merkdirecteur Peter Kristiansen van Jack & Jones. “Daarom kunnen we een gehele collectie bieden.”

Functionaliteit en gemak staan bij het nieuwe concept voorop. De inrichting is geïnspireerd op het gemak van online winkelen. Net als online zijn alle kledingstukken en accessoires ondergebracht in verschillende productcategorieën en met lichtgevende bordjes weergegeven. Als de klant voor een bepaald kledingstuk de winkel inloopt, moet hij deze direct kunnen vinden, is het motto.

Het nieuwe outletconcept is volgens Jack & Jones onderdeel van de groeistrategie van moederbedrijf Bestseller. De bedoeling is dat de aankomende drie jaar op veertig plekken van dit soort winkels worden geopend.

Bekijk de foto's van de nieuwe Jack & Jones-winkel op RetailTrends. 

Reacties

Laatste nieuws







Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.



RetailTrends