Starbucks brengt zijn koffieproducten in samenwerking met Nestlé binnenkort wereldwijd naar supermarkten. Dit komt voort uit een deal over Starbucks-producten die de twee koffiereuzen al eerder sloten.
Nestlé betaalde vorig jaar 7,2 miljard euro voor de rechten om wereldwijd producten van Starbucks buiten de filialen van de koffieketen te verkopen. De twee merken ontwikkelden samen 24 koffieproducten voor in de supermarkt. Het gaat om koffiebonen, gemalen koffie en om speciale koffiecapsules, die passen in de Nespresso koffiezetapparaten en in de Nescafé Dolce Gusto.
Met de samenwerking willen de koffieproducenten bestaande Starbucks-producten breder beschikbaar maken en het merk verstevigen. Voor het Zwitserse concern is het een manier om zijn positie in Noord-Amerika te versterken, terwijl Starbucks zijn merk wereldwijd kan uitrollen dankzij het bereik van Nestlé.
In welke supermarkten Starbucks straks komt te liggen, is nog niet bekend. Nederland is volgens het AD een van de eerste landen waar de bekende koffie straks in de supermarktschappen ligt.
Jan Janssen 15 feb, 11:42
Emile Muijsson 15 feb, 11:16