Koffie van Starbucks komt in Nederlandse supermarkten

Koffie van Starbucks komt in Nederlandse supermarkten

Starbucks brengt zijn koffieproducten in samenwerking met Nestlé binnenkort wereldwijd naar supermarkten. Dit komt voort uit een deal over Starbucks-producten die de twee koffiereuzen al eerder sloten.

Nestlé betaalde vorig jaar 7,2 miljard euro voor de rechten om wereldwijd producten van Starbucks buiten de filialen van de koffieketen te verkopen. De twee merken ontwikkelden samen 24 koffieproducten voor in de supermarkt. Het gaat om koffiebonen, gemalen koffie en om speciale koffiecapsules, die passen in de Nespresso koffiezetapparaten en in de Nescafé Dolce Gusto.

Met de samenwerking willen de koffieproducenten bestaande Starbucks-producten breder beschikbaar maken en het merk verstevigen. Voor het Zwitserse concern is het een manier om zijn positie in Noord-Amerika te versterken, terwijl Starbucks zijn merk wereldwijd kan uitrollen dankzij het bereik van Nestlé.

In welke supermarkten Starbucks straks komt te liggen, is nog niet bekend. Nederland is volgens het AD een van de eerste landen waar de bekende koffie straks in de supermarktschappen ligt.

Reacties 2


Emile Muijsson 15 feb, 10:16

Ik vraag me dus echt af of dit nu wel succesvol gaat worden. Begrijp me niet verkeerd; ik kom (veel te vaak) bij Starbucks koffie drinken, misschien wel 2 x per week. Maar ik doe dat vanwege 'experience', fijne smaakjes. Ben geen 'koffie-zwart' drinker en proef dan ook echt het verschil niet zo tussen diverse koffies. De meeste koffies die daar besteld worden hebben volgens mij ook een smaakje (hazelnoot, caramel, etc).

Als ik bij de Shell een automaat van Starbucks gebruik sla ik nooit achterover vanwege de experience of de smaak, hooguit van de prijs voor automaten-koffie.

Nu ben ik maar 1 consument, maar ik geloof niet dat ik nu mijn nespresso pads ga vervangen voor Starbucks pads


Jan Janssen 15 feb, 10:42

@Emile, ik denk dat je gelijk hebt. De samenwerking gaat aan de basis veel meer over marketing dan over de smaak van de koffie.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!