Schorem Haarsnijder & Barbier is niet van plan om in andere steden dan Rotterdam een vestiging te openen. “Schorem is Rotterdam. We hebben veel aanbiedingen gehad om naar ander plekken te gaan, maar dat doen we niet”, aldus medeoprichter Robert-Jan Rietveld tijdens het event Stores That Wow.
De barbershop is volgens Rietveld geen keten, maar ‘a place where everybody knows your name’. “Dat gaat nooit veranderen. De cultstatus van die ene winkel is heel belangrijk”, stelt hij.
Schorem is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf door de verkoop van eigen haarproducten onder de naam Reuzel. Dat merk wordt nu in tachtig landen verkocht. “Er staan dus nu Japanners Nederlands varkensvet in hun haren te smeren”, aldus Rietveld.
Reuzel wordt gekenmerkt door de illustratie van een varken op het blik. Dat viel in eerste instantie niet goed bij de Amerikaanse zakenpartner, stelt hij. “Een haarproduct met een varken, dat was toch niet te verkopen? Maar mannen denken: ‘What the fuck is dit?’ als ze het van het schap pakken. En als een man iets in zijn handen heeft, wil hij het niet meer teruggeven.”
Tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow stond medeoprichter Robert-Jan Rietveld op het podium om over het succes van Schorem Haarsnijder & Barbier te vertellen. Ga naar RetailTrends voor de acht – veelal opzienbarende – ondernemerslessen die hij daar deelde.
Reacties 0