Intersport en Basic-Fit gaan een samenwerking aan. De twee partijen hebben een partnerschap van drie jaar afgesloten.
Hoe de samenwerking er precies uit komt te zien is nog niet geheel bekend. Wel geeft Ron Bruinenberg, retail- en marketingmanager van Intersport, aan dat Intersport leden van Basic-Fit exclusieve voordelen gaat aan bieden. “Dit kan in de vorm van de beste sport specifieke deals zijn, maar ook in de vorm van een exclusief event of bijzondere service”, aldus Bruinenberg.
Met het partnerschap breiden beide partijen het bereik van de gewenste doelgroep uit. Bruinenberg denkt dat de samenwerking ook de potentie heeft om internationaal uit te rollen. “Dit zou een enorme stap voorwaarts betekenen voor beide organisaties”, meldt hij.
Intersport heeft inmiddels ruim 5400 winkels verspreid over veertig landen. In Nederland zijn er zestig filialen van het sportmerk te vinden. Basic-Fit is met meer dan zeshonderd sportscholen actief in vijf Europese landen. Het ledenbestand van de fitnessketen telt zo’n 1,8 miljoen leden.
Sandra Benner 21 feb, 14:03