DekaMarkt wil met nieuw loyaliteitsprogramma naar personalisatie

DekaMarkt wil met nieuw loyaliteitsprogramma naar personalisatie

Klanten van DekaMarkt kunnen vanaf zondag deelnemen aan het loyaliteitsprogramma Smaakmakers. Daarmee kunnen ze sparen voor korting en verschillende extra’s.

Deelnemers aan het loyaliteitsprogramma krijgen voor iedere bestede euro, zowel in de winkel als online, een zogenoemde Smaakmakerspunt. Die kunnen verzilverd worden voor kortingen tot vijftig procent. Daarnaast zijn er wekelijks exclusieve aanbiedingen en krijgen leden een verrassing op hun verjaardag. Bij het loyaliteitsprogramma hoort zowel een fysieke klantenkaart als een app.

Vooral de app biedt DekaMarkt veel mogelijkheden, zegt directeur Pieter Rozendaal. “We willen steeds meer aansluiten bij de persoonlijke behoeften van onze klanten.” Het loyaliteitsprogramma moet zich in de komende jaren steeds verder ontwikkelen om het winkelen makkelijker te maken.

DekaMarkt heeft 81 supermarkten verspreid over Noord- en Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland. De formule valt samen met Dirk onder Detailresult, dat in 2017 goed was voor een omzet van 2,1 miljard euro.

Reacties

Ik schat dat Dekamarkt ongeveer 10.000 SKU’s heeft, terwijl individuele klanten er, volgens Brits onderzoek, maar ruim 100 kopen, hun leven lang! Dus dat ‘meer richten op de wens van de consument’ wat niet alleen Dekamarkt zegt te doen, kan eigenlijk alleen op de website!

Geplaatst door Reinder Koornstra op 12 maart 2019 om 14:31

Laatste nieuws









RetailTrends