VanHaren groeit minder hard en voegt logistieke meters toe

VanHaren groeit minder hard en voegt logistieke meters toe

Schoenenketen vanHaren heeft vorig jaar een omzet van 195 miljoen euro geboekt. Dat betekent een groei van zo’n 2,5 procent ten opzichte van 2017, toen de retailer 190,2 miljoen euro omzet noteerde.

VanHaren heeft in 2018 in totaal 7,1 miljoen paar schoenen verkocht in Nederland en België, tweehonderdduizend meer dan het jaar ervoor. De groei van vanHaren viel lager uit dan in 2017, toen nog een plus van ruim zes procent werd genoteerd.

VanHaren is begin vorige maand gestart met de uitbreiding van zijn logistieke centrum in Waalwijk. De retailer voegt 12.500 vierkante meter extra vloeroppervlakte toe, waarmee de verwerking van vijf miljoen paar extra schoenen mogelijk wordt. De opslagcapaciteit wordt zo met vijftig procent uitgebreid. De schoenenformule wil daarmee onder meer de verdere groei van de Belgische activiteiten en de webwinkel faciliteren.

De Nederlandse schoenenketen heeft momenteel 145 vestigingen in Nederland en twaalf in België. Dit jaar breidt de retailer zijn winkelbestand bij onze zuiderburen verder uit, met deze maand een opening in Gent. In het najaar volgt een flagshipstore op de Meir in Antwerpen.

VanHaren maakt deel uit van het Duitse Deichmann, dat in totaal goed is voor meer dan vierduizend schoenenwinkels in Europa en de Verenigde Staten. Het concern was in 2018 goed voor een netto-omzet van vijf miljard euro.


 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends