Adviessite CallTheOne heeft de samenwerking met de Zweedse investeerders achter het failliete Kijkshop, MyCom en KijkBijMij verbroken. De oorspronkelijke oprichters gaan zelfstandig verder, laat medeoprichter Ben Steenstra weten.
CallTheOne werd afgelopen zomer geïntroduceerd als platform waarop consumenten terecht kunnen voor advies van experts. In tegenstelling tot KijkBijMij, dat ook gebruikmaakte van een live videoverbinding, richt CallTheOne zich niet specifiek op advies bij aankopen. Zo kunnen gebruikers ook een advocaat, tuinman of automonteur raadplegen.
CallTheOne zegt nu een reeks overnames van websites en blogs te doen, om specifieke doelgroepen aan te trekken van zowel mensen die een specifieke vraag hebben als mensen die een inhoudelijk antwoord kunnen geven. “In plaats van uren te zoeken op Google krijgen de informatiezoekers direct de antwoorden waar ze behoefte aan hebben door een expert te bellen”, aldus Steenstra.
Managementgoeroes.nl, waar bezoekers uitleg krijgen over management- en marketingmodellen en templates kunnen downloaden, is de eerste website die is gekocht. CallTheOne richt zich voor nieuwe overnames op sites en blogs over onder meer muziek, coaching, onderwijs, voeding, mode en IT & elektronica. Alle overnames worden uit eigen middelen gefinancierd.
Lennard De Ronde 2 apr, 13:23
Lennard De Ronde 22 mrt, 14:17