Jumbo experimenteert met loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met een loyaliteitsprogramma voor de klant. Naast het ontvangen van persoonlijke aanbiedingen dient het programma ook als kortingssysteem voor de boodschappen, dat meldt Distrifood

De supermarktketen heeft het systeem, dat werkt via de Hallo Jumbo-app of de klantenpas, de afgelopen maanden getest in een aantal Jumbo-vestigingen. Per bestede euro spaarde de consument een punt en met duizend punten heeft hij recht op vijf euro korting. Om van de korting te kunnen profiteren is het nodig om je te registreren. Het is daarnaast mogelijk om met enkele persoonlijke aanbiedingen extra veel te sparen. 

De testfase is inmiddels beëindigd. Wanneer het programma landelijk wordt uitgerold weet Jumbo nog niet. Deelnemers die de afgelopen maanden al punten hebben gespaard, kunnen dat in de app blijven doen. 

Het spaarsysteem van Jumbo heeft veel weg van het Pluskaartsysteem van Delhaize, waar de klant per vijfhonderd euro vijf euro korting spaart. Delhaize hoort vaak als commentaar op het spaarsysteem dat klanten lang moeten sparen voordat ze korting ontvangen. Jumbo denkt dat te voorkomen doordat de klant de gespaarde punten op elk moment kan inzetten.
 

Reacties 3


Peter B 5 apr, 12:52

Dus als de klant voor €1000,- boodschappen doet krijgt hij €5,- korting.
nou, nou....


Els De Visser 5 apr, 15:52

Gelijk weer zo n negatieve opmerking. Bah..wat is dat toch? Ik vind t leuk..alle kleine beetje helpen


Henk Bakker 6 apr, 23:16

Dat soort systemen zijn klantonvriendelijk. Zonder pas ben je duurder uit. Dat is niet meer van deze tijd. Waarom kan je je niet onderscheiden van andere ketens door het assortiment, prijs en kwaliteit?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!