Het beste van RetailTrends: week 14

Het beste van RetailTrends: week 14

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Wie is Michiel Witteveen, de nieuwe eigenaar van Blokker?
Michiel Witteveen kreeg eind vorig jaar de lastige taak winkelketens Blokker en Big Bazar te verkopen. Toen dat niet lukte, nam hij beide formules zelf maar over. Wat weten we van de man die de kwakkelende retailketens nieuw leven moet inblazen?

Elf opvallende 1 april-grappen van retailers
Op 1 april leven retailers zich ieder jaar weer uit. Hierbij de elf opvallendste grappen van dit jaar op een rijtje, met onder meer de dogkini van Hunkemöller, een frikandel speciaalspread van Lidl en een nieuwe bezorgdienst met invalidekarren.

Heeft de formule van Halfords nog bestaansrecht?
Halfords werd eind 2014 failliet verklaard, waarna er nog 52 franchisevestigingen een doorstart maakten. Nu, vijf jaar later, zijn er van die 52 nog 31 over en richt Halfords met zijn nieuwe propositie ‘Alles voor auto en fiets’ al zijn pijlen op een frisse, nieuwe start. Maar is de combinatie ‘auto en fiets’ wel uniek en onderscheidend genoeg? RetailTrends vroeg het formuledirecteur Dick Manintveld.

Waarom Loods 5 de binnenstad als grootste concurrent ziet
Loods 5 begon zo’n twintig jaar geleden met de verkoop van meubels in een kleine outlet in Zaandam. Inmiddels bestaat de Nederlandse woonwinkelformule uit vier vestigingen van gemiddeld twintigduizend vierkante meter groot. Wat onderscheidt het Loods 5-concept van de andere woonwinkels in ons land?

Hoe Kluswijs zich staande houdt in een roerige markt
De doe-het-zelfbranche is aardig in beweging. Waar de ene formule van het toneel verdwijnt, maakt dat voor anderen ruimte hun aanwezigheid te vergroten. Een zo’n formule is Kluswijs, dat stevig aan de weg timmert en maximaal probeert in te spelen op alle perikelen die de branche beïnvloeden.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends