Stel: je loopt in een winkel en ziet een product dat je overweegt aan te schaffen. Voor dat je dit doet, wil je eerst nog even kijken of het wellicht ergens online goedkoper wordt aangeboden en wat de recensies over het product zijn. Voor het vinden van het product typ je niet de productnaam in, maar laat je een foto aan de zoekmachine zien. Visueel zoeken heet dit, ontstaan door technologische innovaties als smartphonecamera’s, gezichtsherkenning en machine-learning tools. Hoewel deze manier van zoeken vrij nieuw is, hebben een aantal grote platformen de techonologie al omarmt. Zo integreerden Amazon en eBay tools waarmee een link wordt gelegd tussen de foto die een klant laat zien en vergelijkbare producten op het platform. Deze infographic van MDG Advertising laat onder meer de populariteit van zoeken met beeldherkenning zien en wat de voordelen zijn.
Stel: je loopt in een winkel en ziet een product dat je overweegt aan te schaffen. Voor dat je dit doet, wil je eerst nog even kijken of het wellicht ergens online goedkoper wordt aangeboden en wat de recensies over het product zijn. Voor het vinden van het product typ je niet de productnaam in, maar laat je een foto aan de zoekmachine zien. Visueel zoeken heet dit, ontstaan door technologische innovaties als smartphonecamera’s, gezichtsherkenning en machine-learning tools. Hoewel deze manier van zoeken vrij nieuw is, hebben een aantal grote platformen de techonologie al omarmt. Zo integreerden Amazon en eBay tools waarmee een link wordt gelegd tussen de foto die een klant laat zien en vergelijkbare producten op het platform. Deze infographic van MDG Advertising laat onder meer de populariteit van zoeken met beeldherkenning zien en wat de voordelen zijn.