Walmart test in een van zijn drukste supermarkten verschillende technologische innovaties. De winkel is gedoopt tot Intelligent Retail Lab (IRL) en is met name bedoeld om de mogelijkheden met artificial intelligence in de fysieke wereld te onderzoeken.
De testwinkel bevindt zich in Levittown in de staat New York en telt zo’n 460 vierkante meter. De supermarkt is uitgerust met sensoren, camera’s en processors, die in eerste instantie bedoeld zijn om de productbeschikbaarheid realtime te verbeteren. Voor klanten is er een interactieve muur, die de lichaamshouding van de persoon die ervoor gaat staan kan nabootsen. Ook zijn er verschillende interactieve displays in de winkel aanwezig.
In de winkel is een datacenter gevestigd, waar alle data die via de slimme apparatuur wordt verzameld maximaal een week word opgeslagen. Klanten kunnen bij informatiekiosken terecht voor vragen over de gebruikte technologie. De innovaties zijn volgens Walmart niet bedoeld om medewerkers te vervangen, maar om hun banen interessanter te maken door repeterende taken te verlichten.
Bekijk Walmarts winkel voor technologische innovaties op RetailTrends.
Reacties 0