Meer omzet voor Ahold Delhaize, bol.com blijft flink groeien

Meer omzet voor Ahold Delhaize, bol.com blijft flink groeien

Supermarktconcern Ahold Delhaize boekte in het eerste kwartaal een omzet van 15,9 miljard euro, een stijging van 6,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Bij gelijke wisselkoersen was er sprake van een stijging van 1,5 procent omzetgroei voor het moederbedrijf van Albert Heijn en Delhaize. 

Online stegen de opbrengsten bij gelijke wisselkoersen met 25 procent. De nettowinst steeg met 7,9 procent tot 435 miljoen euro.

In Nederland steeg de omzet met 3,5 procent, tot ruim 3,5 miljard euro. Bol.com, dat in het afgelopen kwartaal twintig jaar bestond, blijft flink groeien. De omzet bij de webwinkel steeg met meer dan 35 procent. Albert Heijn vernieuwde 26 winkels, waarbij er meer aandacht is voor versproducten.

Ahold Delhaize haalt het grootste deel van de omzet in de VS. Daar waren stakingen bij de keten Stop & Shop, maar die zijn nog niet meegerekend in de kwartaalcijfers. In België liepen de verkopen terug, volgens Ahold Delhaize kwam dat onder meer doordat Pasen ongunstig viel.

Reacties

In (alleen) België viel Pasen ongunstig. Gelukkig hadden wij er in Nederland ver van België vandaan en op een heel ander datum geen last van.

Geplaatst door Bert Ysfogel op 8 mei 2019 om 12:37

Bol maakt al jarenlang geen winst. Totaal niet duurzaam. Slavenarbeid en uitbuiting van personeel van magazijnmedewerkers. En ze maken de retail kapot. Hoe eerlijk is dat.

Geplaatst door Dorus Schoen op 8 mei 2019 om 18:33

Laatste nieuws









RetailTrends