Lush wint Changemaker in Retail Award

Cosmeticaketen Lush heeft donderdag de Changemaker in Retail Award gewonnen. De prijs werd uitgereikt tijdens het event Changemakers in Retail in Utrecht.

De jury roemde Lush onder meer vanwege zijn innovatie op het gebied van verpakkingen. ‘Dankzij Lush kunnen wij cosmetica blijven gebruiken’. Ruim de helft van de producten van Lush worden verpakkingsvrij verkocht, de rest in rerecycled plastic. Verder zijn alle producten vegetarisch en 87 procent veganistisch.

Lush was een van de vijf genomineerden voor de prijs, nadat tientallen concepten zich hadden aangemeld. De cosmeticaverkoper nam het op tegen duurzaam verfmerk Fairf, chocoladeverkoper Tony’s Chocolonely, koptelefoonmaker Gerrard Street en Ahold Delhaize Coffee Company. Tijdens het event kregen alle genomineerden de kans zich voor de jury te presenteren tijdens een final pitch.

De Changemaker in Retail Award is een initiatief van RetailTrends. Rainbow Collection is inhoudelijk partner van de prijs.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!