Introductie van de moslimshawl

Malica Fashion heeft een hip en kuis product speciaal voor moslims: de shawl. De shawl is te gebruiken als hoofddoek en wordt geïntroduceerd tijdens de Amsterdam International Fashionweek. Oprichter en bedenkster Jacqui Ramjanam verwacht dit jaar 5000 exemplaren te verkopen. Daarnaast heeft Ramjanam exportplannen voor Dubai, België, Duitsland en Frankrijk.

“Mijn beste vriendin is moslima en draagt een hoofddoek. Het zit lastig, dicht op de huid, die daardoor niet goed kan ademen en met van die gevaarlijke speldjes. Ik dacht: dat moet beter kunnen en ben zelf gaan tekenen”, vertelt Jacqui Ramjanam. Uiteindelijk heeft een ontwerpster met behulp van de schetsen een professioneel ontwerp gemaakt. “Daarmee ben ik naar Istanbul gevlogen, waar ik de shawls op kleine schaal in verschillende dessins en stoffen in productie heb genomen. Ik heb er in Nederland marktonderzoek mee gedaan. Allochtone vrouwen zijn heel merkbewust, maar ze kopen hun hoofddoeken nu meestal op de markt. Er is behoefte aan een trendy, chique shawl met een merk. " Malica " betekent "godin" in het Arabisch”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!