Etailer HeyShop breidt fysieke winkels uit

Etailer HeyShop breidt fysieke winkels uit

HeyShop wil dit jaar meer winkels openen in Shanghai. “We denken aan grotere vestigingen, waar andere merken en andere productcategorieën verkocht worden”, zegt ceo Bo Li tegenover RetailTrends.

HeyShop startte drie jaar geleden als onlineplatform met het idee om indiemerken uit het middensegment een podium te geven. Dit zijn onafhankelijk merken die veel aandacht besteden aan creativiteit, marketing en storytelling. Toen HeyShop merkte dat deze merken online tegen beperkingen aanliepen, zoals hoge retouraantallen, besloot het Chinese concept met de winkel in Shanghai een fysieke plek te creëren.

HeyShop verzamelt op verschillende manieren data waardoor een hoge omloopsnelheid in de winkel mogelijk is. De winkel biedt ruimte aan vijftig merken, verspreid over tien verschillende productcategorieën, waarbij per categorie ongeveer vijf labels vertegenwoordigd zijn. Welke merken dit zijn, is afhankelijk van reviews van klanten, het aantal social media-fans en onlineverkopen. Ook de productgroepen worden iedere maand vervangen door nieuwe aanbieders. 

Li zegt dat HeyShop leidend is op het gebied van co-retail als je kijkt naar ontwerp, locatie, service en datagedreven werken.“HeyShop verandert de manier waarop retail werkt en merken zijn bereid daaraan mee te werken, omdat zo uiteindelijk het aanbod perfect aansluit bij de klantbehoeften.” In het juninummer van RetailTrends vertelt Li meer over het flexibele winkelconcept van HeyShop. Bekijk het digitale magazine hier. Nog geen member? Kijk hier voor het afsluiten van 1 maand gratis membership.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends