Miele is van plan meer experience stores te openen. De witgoedfabrikant introduceerde deze maand zijn nieuwe concept in Amsterdam. Het Duitse merk heeft onder meer in Italië al mogelijke locaties op het oog, maar concrete openingsdata zijn er nog niet. Dat vertelt Markus Miele, algemeen directeur, in een gesprek met RetailTrends.
Miele wil het nieuwe concept in onze hoofdstad rustig de tijd geven om zich te ontwikkelen. “We moeten de markt verkennen en kijken hoe consumenten op het concept reageren”, vertelt Miele. “Pas over een paar maanden kunnen we zeggen wat wel werkt en wat we kunnen verbeteren. Dit nemen we mee naar de opening van nieuwe locaties.” Daarnaast wil de witgoedfabrikant in de toekomst op basis hiervan elementen uit de experience store in bestaande winkels implementeren.
De winkel maakt in Amsterdam zijn Europese debuut. Het filiaal bevindt zich op de Van Baerlestraat en is zeven dagen per week geopend. Het nieuwe concept zet in op digitalisering en beleving, onder meer om het merk bij de jongere consument onder de aandacht te brengen. Naast een belevingsplek is de winkel ook een plek waar consumenten terecht kunnen voor advies.
Op RetailTrends vertelt Miele meer over het nieuwe winkelconcept, maar ook over de teruglopende resultaten van de witgoedfabrikant.
Reacties 0