Moederbedrijf Miller & Monroe failliet verklaard

Moederbedrijf Miller & Monroe failliet verklaard

Vidrea Retail is dinsdag door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Dat bevestigt het advocatenbureau waaraan de bewindvoerder is verbonden.

Het bedrijf exploiteert in Nederland 72 winkels van mode- en lifestylewinkelketen Miller & Monroe. Wat de gevolgen voor deze winkels zijn, is niet duidelijk. De bewindvoerder was nog niet bereikbaar.

In april werd al uitstel van betaling verleend aan Vidrea Retail, dat tijd kreeg om de problemen op te lossen. Volgens Vidrea Retail was het in moeilijkheden gekomen door financiële problemen bij de Duitse tak, die op 1 maart uitstel van betaling had gekregen. Begin deze maand viel het doek voor de 170 winkels van Miller & Monroe in Duitsland. Een deel van de panden wordt overgenomen door KiK, Tedi en Woolworth.

Daarnaast zou Vidrea Retail ook Bonita overnemen. Die overname was al onzeker, omdat de banken de verkoop nog niet hadden goedgekeurd. Wat er nu met Bonita gaat gebeuren is nog onduidelijk.

 

Reacties

Waarbij er vooral door Dhr. Hes met een beschuldigende vinger wordt gewezen naar alle externe partijen die 'alleen uit zijn op zijn faillissement'.
1x is ongeluk, 2x is toeval, 3x is trend........

Geplaatst door D Hom op 25 juni 2019 om 18:33

De curators oppakken binnen een paar weken een eigen belang van 230 000 euro opstrijken personeel betalen is er niet bij
Maar

Geplaatst door Ano Niem op 25 juni 2019 om 18:33

Faillissementen is geld verdienen, zie wat er laatste jaren is gebeurt, curatoren wees op uw hoede! Laat je niets op de mouw spelden, mooie beloftes met de beste bedoelingen, doorstarten, en het beste voor het personeel. Uiteindelijk zakken vullen. Heb het zeer dichtbij meegemaakt. Helaas.

Geplaatst door Jan de Reus op 25 juni 2019 om 19:05

Waarvan moeten wij het geld krijgen dan? Dhr. Hes neemt nooit van iemand wat aan want hij weet het zelf altijd zó goed. Personeel slecht behandelen, hou maar op! Net als zijn vrouw wat een mensen

Geplaatst door Jessica Schild op 3 juli 2019 om 10:49

Laatste nieuws









RetailTrends