United Wardrobe introduceert location source op platform

United Wardrobe introduceert location source op platform

United Wardrobe voegt deze maand location source aan zijn app toe. Gebruikers kunnen zo zien of verkopers in de buurt tweedehandskledingitems aanbieden en deze vervolgens zelf ophalen, zodat de verzendkosten achterwege blijven. “Daardoor kun je zo echt voor twee of drie euro shirtjes gaan kopen”, vertelt mede-oprichter Sjuul Berden aan RetailTrends.

De tweedehandskledingmarktplaats richt zich op mainstream fashion. Volgens Berden beslaat die categorie zo’n negentig procent van wat de gemiddelde consument in zijn kledingkast 'over heeft'. United Wardrobe heeft als doel impact te maken op de huidige industrie en de strijd aan te gaan met fast fashionketens als H&M en Primark. Door de lage prijzen van dat soort ketens is dat lastig, meent Berden. “Daarom zitten we erg op pricing”, vertelt hij. “Goede kwaliteit kleding aanbieden voor een zo laag mogelijke prijs. Fashion is en blijft een prijzenspel.”

Naast de lancering van location source opende United Wardrobe vorige maand een outlet op zijn platform. Nog een manier om kleding goedkoper te kopen en verkopen. United Wardrobe bepaalt de prijs in de outlet gebaseerd op verschillende factoren, zoals productcategorie, merk en de staat van het product. Sneakers van Nike kosten zo maximaal dertig euro.

Aan RetailTrends vertelt Berden meer over de impact die United Wardrobe wil maken en de Europese expansieplannen van de kledingmarktplaats.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends