Het beste van RetailTrends: week 27

Het beste van RetailTrends: week 27

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom pakt Amazon niet door in Nederland?
Komt Amazon eind dit jaar dan écht naar Nederland? Sommige retailers en merken beweren van wel: in september of oktober zou amazon.nl een volwaardige webshop worden. Maar Amazon houdt de kaken op elkaar. Ook deze week op een persbijeenkomst in Amsterdam, die Amazon vooral heeft georganiseerd om aandacht te vragen voor koopjesfestijn Prime Day. "Er zijn de afgelopen jaren veel geruchten geweest en die zullen er wel blijven. Meer kan ik er niet over zeggen", aldus Alex Ootes, bij Amazon verantwoordelijk voor de expansie in Europa.

Hoe Boxpark het fenomeen winkelcentrum weer hip maakt
Fysieke retail wordt vaak gelijk gesteld aan ‘stenen winkels’. Maar dat hoeft helemaal niet. Het Londense concept Boxpark pioniert met winkelcentra in oude scheepscontainers en eigenaar Roger Wade wil zijn bezoekers daar de best mogelijke ervaring bieden. “Richt je je als winkelcentrum op gemak, dan zijn je dagen geteld.”

Uitblazen bij Freitag in Seoul
Apgujeong is een chique wijk in Seoul, de hoofdstad van Zuid-Korea. Er is geen gebrek aan luxe kledingzaken, accessoirewinkels en schoenenboetieks. Maar wat er nog niet echt was: een plekje om even uit te blazen. Dat kan nu bij de Zwitserse tassenwinkel Freitag.

Afound komt naar Nederland: dit kunnen we verwachten
Precies een jaar na de lancering in thuismarkt Zweden, kondigt H&M internationale uitbreiding aan voor zijn outletconcept Afound. En Nederland is het eerste nieuwe land waar het platform zal worden gelanceerd. Wat kunnen we verwachten van de nieuwste poot van de Zweedse modereus?

Hoe Zalando voorop wil lopen met duurzame verpakkingen
Duurzaamheid is voor veel retailers een belangrijk onderwerp. Niet in de laatste plaats, zeggen ze, omdat consumenten er steeds meer waarde aan hechten. De Duitse kledingverkoper Zalando wil in 2020 een van de voortrekkers zijn, onder meer op het gebied van verpakkingen. Hoe wil Zalando dat bereiken? RetailTrends vroeg het general counsel Michael Menz.

 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends