Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Hudson's Bay, IKEA en Asos.
Hudson’s Bay
Net als in Nederland kwakkelt Hudson’s Bay Company ook in eigen land. In een poging toch een boost te geven aan zowel de online als de fysieke winkelomgeving komt de warenhuisketen nu met een nieuwe app in Canada. Gebruikers kunnen onder meer barcodes scannen voor de details van een product en zien op de homepage van de app de nieuwste merken en producten voorbijkomen. Ook kun je met de applicatie een bestelling in de winkel doen en krijg je deze vervolgens ‘snel’ en gratis thuisbezorgd. “Bij de ontwikkeling hebben we ons ingespannen om de winkelervaring gemakkelijker en boeiender te maken”, zegt Adam Powell, vp commerce bij Hudson’s Bay. “Van start tot finish, zowel online als in de...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Hudson's Bay, IKEA en Asos.
Hudson’s Bay
Net als in Nederland kwakkelt Hudson’s Bay Company ook in eigen land. In een poging toch een boost te geven aan zowel de online als de fysieke winkelomgeving komt de warenhuisketen nu met een nieuwe app in Canada. Gebruikers kunnen onder meer barcodes scannen voor de details van een product en zien op de homepage van de app de nieuwste merken en producten voorbijkomen. Ook kun je met de applicatie een bestelling in de winkel doen en krijg je deze vervolgens ‘snel’ en gratis thuisbezorgd. “Bij de ontwikkeling hebben we ons ingespannen om de winkelervaring gemakkelijker en boeiender te maken”, zegt Adam Powell, vp commerce bij Hudson’s Bay. “Van start tot finish, zowel online als in de winkels.” De app is nu beschikbaar in de Canadese App Store. De komende maanden worden er nieuwe functies en updates aan de applicatie toegevoegd.
IKEA
Je favoriete IKEA-meubels kopen via je telefoon? Het kan nu met de nieuwe app die het woonwarenhuis lanceerde in Frankrijk en Nederland. De app beschikt over een koopfunctie. Eerder was het alleen mogelijk om in de app een boodschappenlijstje te maken voor producten die je in een van de IKEA-vestigingen kon ophalen. Niet alleen is in de nieuwe app de zoekfunctie verbeterd, ook krijgen klanten er productaanbevelingen en is er de mogelijkheid om de producten te recenseren. IKEA kiest Nederland uit voor de lancering van zijn nieuwe app, omdat naar eigen zeggen 'het land een grote mate van flexibiliteit heeft. Dat maakt het een goede markt om de app als eerst uit te brengen'. Dat vertelde chief digital officer Barbara Martin Coppola in een interview met RetailTrends.
Asos
De app van Asos is sinds kort uitgerust met een catwalk-functie. Zo kun je precies zien hoe een kledingstuk eruit ziet bij een real life model. De producten kunnen gepast worden bij verschillende modellen, zodat je een idee krijgt hoe het kledingstuk bij jouw figuur staat. De catwalk, die via AR getoond wordt, maakt gebruik van de camera van je telefoon en werkt alleen tegen een vlakke achtergrond. Het model verschijnt met het Asos-product op het scherm en je kunt het model van verschillende kanten bekijken. Doordat klanten eerst het product bij een model kunnen bekijken, hoopt Asos dat er minder pakketjes retour worden gestuurd. Er zijn nu honderd Asos-producten beschikbaar voor de catwalk.