Bruynzeel Keukens bouwt volgend jaar nog eens drie tot vier vestigingen om naar een nieuw concept. Op basis van de resultaten wordt vervolgens besloten over verdere uitrol, vertelt directeur Ron van den Berg aan RetailTrends.
Bruynzeel Keukens lanceerde zijn nieuwe winkelformule onlangs in thuisbasis Bergen op Zoom. Voor de komende verbouwingen kijkt de retailer meer naar grootstedelijke gebieden, zodat meer data kan worden verkregen uit de reacties van bezoekers. In het nieuwe concept is onder meer ruimte voor een digitaal scherm, waarop klanten samen met een adviseur hun keuken kunnen ontwerpen.
Het concept is volgens Bruynzeel geschikt voor winkels vanaf 180 vierkante meter, wat betekent dat plotseling ook binnenstadslocaties een optie worden. “We bestuderen een cityconcept”, zegt Van den Berg. “Dat is een manier om dichter bij de klant te komen, maar er zijn ook andere manieren. Online helpt daar ook bij.” Het is dus nog niet zeker dat er daadwerkelijk stadswinkels komen. “Ik wil niet vooruit lopen op de resultaten van de huidige pilot.”
Van den Berg vertelt op RetailTrends onder meer over de belangrijke omslag die Bruynzeel Keukens vorig jaar maakte naar een beleid van vaste prijzen. “Daarin zijn wij trendsetter.”
Johan de Groot 17 jul, 12:27