Appdate: Een passende bril voor elke vakantiebestemming

Appdate: Een passende bril voor elke vakantiebestemming

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Luxottica, Uber en Goat.

Luxottica
De Luxottica Group heeft samen met Heinemann een app ontwikkeld waarbij klanten op het vliegveld kunnen checken wat het weer is op hun vakantiebestemming. Discover the world in a new light, heet de campagne. Op basis van het weer wordt een montuur van Luxottica aangedragen aan de klant. De tool is nu beschikbaar bij de duty free winkels van Heinemann op het vliegveld van Hamburg en Budapest. Klanten kunnen kiezen uit dertig verschillende vakantielanden. Met de app wil Luxottica in-store engagement stimuleren en digitaal zijn conversie verhogen. 

...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Luxottica, Uber en Goat.

Luxottica
De Luxottica Group heeft samen met Heinemann een app ontwikkeld waarbij klanten op het vliegveld kunnen checken wat het weer is op hun vakantiebestemming. Discover the world in a new light, heet de campagne. Op basis van het weer wordt een montuur van Luxottica aangedragen aan de klant. De tool is nu beschikbaar bij de duty free winkels van Heinemann op het vliegveld van Hamburg en Budapest. Klanten kunnen kiezen uit dertig verschillende vakantielanden. Met de app wil Luxottica in-store engagement stimuleren en digitaal zijn conversie verhogen. 

Uber
Uber heeft samen met Cargo een app ontwikkeld speciaal voor klanten die in een Uber-taxi rijden. In de taxi kun je een QR-code scannen die toegang geeft tot de app. Via de app zijn niet alleen producten als Apple-hardware en cosmetica verkrijgbaar, maar je kunt er ook video's mee kopen die je tijdens de rit kunt kijken. Aangeschafte producten worden binnen vijf dagen thuis afgeleverd.

Carrefour
Supermarktketen Carrefour heeft de handen ineengeslagen met bezorgdienst Glovo. In de app van Glovo zijn nu 2500 producten van de supermarkt verkrijgbaar. Consumenten die de producten bestellen, kunnen deze binnen dertig minuten op de deurmat verwachten. Klanten in Frankrijk, Spanje, Italië en Argentinië kunnen gebruikmaken van de service. De app past in de ambitie van Carrefour om een uniek omnichannelmodel te ontwikkelen en leider te worden op het gebied van food-e-commerce.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!