Het beste van RetailTrends: week 31

Het beste van RetailTrends: week 31

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Bruna zichzelf nieuw leven inblaast
Bruna zit al jaren in de hoek waar de klappen vallen, maar er gloort hoop voor ’s lands grootste boekenverkoper. Onder de nieuwe eigenaar timmert de retailer stevig aan een strategie die dit jaar al tot een positief bedrijfsresultaat moet leiden. Een gesprek met algemeen directeur George Steur over hoe die weg naar winst eruitziet.

De eerste honderd dagen van ceo Frank Wubben bij La Place
Frank Wubben voelt zich naar eigen zeggen als een vis in het water binnen de foodretail. Om te voorkomen dat hij 'een foodstempel op zijn voorhoofd kreeg’ stond hij een halfjaar aan het roer van 2theloo. Maar de interesse in food was sterker. “Als je bij La Place binnenkomt, dan zie je al die tomaten naar je glimlachen. Dat doet wat met mij.”

Waarom Odin zich niet uitgedaagd voelt door Marqt
Het lijkt bio-supermarkt Odin voor de wind te gaan. Ondanks toch hevige concurrentie van supermarkten en van winkels als Ekoplaza en Marqt. Elk jaar één à twee winkels erbij, het assortiment wordt uitgebreid en het aantal leden van de coöperatie groeit gestaag. Hoe doet het in 1983 opgerichte Odin dat? Een gesprek met directeur Merle Koomans van den Dries.

Wat is er aan de hand bij Subway?
Geen enkele fastfoodketen heeft zo veel filialen als Subway: ruim 42 duizend verdeeld over meer dan honderd landen. Maar toch gaat het niet echt goed met het Amerikaanse bedrijf, dat voornamelijk broodjes verkoopt

Schoenen testen in deze speeltuin van Adidas
Doodgewoon schoenen passen voor de spiegel van een winkel of thuis als het om een besteld paar gaat? Dat kan veel spannender, dacht Adidas. Voor de lancering van de schoenen uit de Ultraboost 19-collectie opende het sportmerk onlangs een pop-upstore waar bezoekers het schoeisel kunnen uitproberen door een reeks 'sportieve uitdagingen' te doorlopen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends