Ekoplaza ziet zichzelf als aanjager voor 'de ideale supermarkt'

Ekoplaza ziet zichzelf als aanjager voor 'de ideale supermarkt'

Ekoplaza merkt op dat in de supermarktbranche het aanbod van verpakkingsvrije en plasticvrije producten stijgt. De biologische supermarkt die al sinds vorig jaar plasticvrije verpakkingen gebruikt, ziet dat als een goede ontwikkeling, en niet als een toename in concurrentie. "Wij zien onszelf als de aanjager van hoe wij vinden dat een supermarkt zou moeten zijn. Iedereen die daarin mee wil gaan, is welkom. De taart wordt niet op een andere manier verdeeld, maar deze wordt groter", vertelt kwaliteitsmanager Steven IJzerman in een interview met RetailTrends

De supermarkt werkt sinds vorig jaar met plasticvrije verpakkingen voor zijn eigen producten. Het streven is dat eind 2019 85 procent van die producten plasticvrij is. De teller staat nu op 1421 artikelen. "Een aantal supermarktketens onderzoeken momenteel ook de mogelijkheden van composteerbare materialen en dat is juist wel prettig. Dat maakt de industrie groter en daarmee kunnen ze ook blijven innoveren om een betere verpakking te maken", vertelt IJzerman. Dat zal resulteren in een verbetering van kwaliteit en duurzaamheid van de verpakking. 

In de toekomst hoopt IJzerman ook statiegeld te kunnen uitbreiden, zodat bijvoorbeeld ook statiegeld op blik wordt ingevoerd. De kwaliteitsmanager ziet het als een 'perfecte manier om milieuvervuiling tegen te gaan." Lees het volledige interview met Ekoplaza op RetailTrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!