Bax Music: 'Keymusic voorziet de winkels niet meer van voorraad'

Meerdere franchisenemers van Keymusic hebben tijdens de doorstart gesprekken gevoerd met Bax Music-directeur Jochanan Bax. “Het water stond ze aan de lippen,” vertelt Bax tegenover RetailTrends. "Keymusic voorziet de winkels niet meer van voorraad, waardoor de franchisers niets kunnen verkopen en dus niets verdienen.” Volgens Bax zijn de winkels van Keymusic nog steeds ‘akelig leeg’.

De franchisenemer die in oktober van dit jaar in Apeldoorn het eerste franchisefiliaal van Bax Music gaat runnen, was eerder franchiser bij Keymusic. Bax zegt met meerdere franchisenemers gesprekken te voeren, waaronder van Keymusic, maar definitieve knopen zijn nog niet doorgehakt. “We zijn vrij kritisch als het om franchisers gaat en zoeken echte ondernemers met passie.” 

Begin deze maand beschuldigde Jan ’t Hoen, de nieuwe eigenaar van Keymusic, Bax Music van bedrijfsspionage. Met de overstap van de franchisenemer in Apeldoorn zou volgens hem onder meer bedrijfsgevoelige informatie zijn gestolen. Bax ontkent de beschuldigingen en zegt niet te weten waar ’t Hoen het over heeft. “Hij dreigde met een rechtszaak, maar ik heb tot nu toe nog niets gehoord of gezien. De beschuldigingen komen naar mijn idee vooral voort uit frustratie.” 

De winkel in Apeldoorn is de eerste waar met een franchisemodel wordt gewerkt. In eerste instantie wordt dit model in eigen land getest en verbeterd, waarna het mogelijk naar Frankrijk wordt uitgerold. Bax Music heeft eigen winkels in Goes, Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen. Online is de muziekwinkelketen in acht landen actief.

Bax vertelde aan RetailTrends meer over de samenwerking tussen online en offline en de plannen van de muziekketen.

Reacties 15


Frans De Groot 27 aug, 08:19

Bax heeft gewoon een goede kijk op de muziek markt in de wereld. Prima zaak en de prijzen en goede service.


Remko De vries 27 aug, 13:56

Van key music had in nog nooit gehoord. Bij Bax en Thomann heb ik al meerdere gitaren en pedalen besteld. Dit alleen geeft aan waarom er bij key user de stekker uit is gegaan. Dan kun je het wel op bedrijfsspionage gooien maar je zit gewoon op de bank bij bedrijven als de free record shop en blockbuster.


Dries Lambrecht 27 aug, 15:51

Altijd alleen goede service bij Keymusic Antwerpen gehad. Prima verkopers daar. Jammer hoe de situatie nu verloopt.


H Dorenstouter 27 aug, 19:46

Jammer dat er weer muziekinstrumentwinkels sluiten. Vond Feedback/Keymusic Rtd altijd een uitje...
Woon in de buurt van Hoorn, daar vind je inmiddels bijna niets meer behalve wat budgetzaakjes. Met weinig keus...


J Linders 27 aug, 23:14

Erg jammer dit te lezen.. Altijd erg tevreden over Keymusic Eindhoven. Laatst bij Bax besteld en gewoon schandalig wat je thuis gestuurd krijgt. Meteen retour en klacht ingediend. Fatsoen om te serieus reageren heeft Bax niet. Groot betekend hier ook zeker niet beter.


Hanky Panky 28 aug, 01:19

Bax, 5 dagen verzendtijd, letterlijk anderhalf uur in de wacht om vervolgens je maar half bezorgde en beschadigde instrumenten nergens te kunnen retourneren omdat er geen postnl locatie meer is die zulks grote pakketten aan neemt. Dan 2 weken moeten wachten om je geld terug te krijgen. En dan voor een 23% lagere prijs in 2 dagen een perfect product afgeleverd krijgen door thomann in Duitsland, daaaaag Bax.


Ronald Van wingerde 28 aug, 04:31

Bax, altijd prima behandeld. Bestellingen werden altijd stipt uitgevoerd en in een record tijd geleverd. Bax, super! Daar kunnen anderen nog wat van leren.


Sander G 28 aug, 08:34

De klantenservice van Bax is echt een drama.. ze proberen de goedkoopste te zijn Maar dat gaat echt wel ten koste van de service. Als ze je geld hebben kan je het verder uitzoeken..
Ze zouden eens moeten kijken naar CoolBlue of Bol.com die hebben dat echt goed voor elkaar.. en hebben ook scherpe prijzen!


Ad B 28 aug, 08:43

Bax klantenservice is slecht. Wordt soms helemaal niet gereageerd op berichten. Ik bestel bij Thomann.de stukken voordeliger en veel meer keus. Bax=Bah


Marc Schiettecatte 28 aug, 10:16

Bij Keymusic een Genos besteld wacht er al 6 weken op ,jammer dat het zolang moet duren


Toon Hellemons 28 aug, 19:39

Tja bax was een mooi bedrijf veel te groot geworden op een korte tijd en dat gaat ten koste van de service. Ook de niet capabele medewerkers roepen erg vaak frustraties op waardoor het niet prettig winkelen meer is bij bax wat je ook zegt niets helpt hat gaat gewoon op dezelfde voet door jammer erg jammer.


MACK Drive in show 28 aug, 23:00

Bax vind ik geweldig, nooit problemen gehad. Wel inderdaad het terugboeken van je geld als je wat retour stuurt, dat duurt wel lang.


Fred Dunnewijk 29 aug, 14:19

Na meerdere klachten en problemen met Bax, voorlopig geen klant meer van hun. Slechte leveringen, slechte service en nog slechtere bereikbaarheid en service. Jammer hoor. Maar genoeg andere webwinkels die wel goeie service en producten leveren en hun afspraken nakomen


Luc Janssens 30 aug, 14:50

Beetje laag bij de grond om NU dit los te laten. Keymusic wordt na de doorstart wel degelijk van stock voorzien (alvast in België) en de voorraad komt nu aan versneld tempo binnen. Heel tendentieus en onjuist artikel dus. Beter de bronnen checken heren, dit is geen professionele journalistiek


Henk De haan 1 sep, 11:59

Als eigenaren van muziekwinkels geen muzikanten zijn gaat het mis natuurlijk. Een beetje passie voor het product vind je alleen nog bij de kleinere winkels! Betaal liever iets meer voor dat beetje passie en service. Jammer dat Feedback niet meer bestaat. Daar was tenminste personeel met interesse voor muziek!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!