Lidl wil met name groeien in de Randstad

Lidl wil met name groeien in de Randstad

Lidl wil nog flink groeien, vooral in de Randstad. Dat vertelt Peter van Kooten, head of real estate development bij Lidl, aan VastgoedJournaal

Reden voor de focus op de Randstad is de bevolkingsgroei die daar het grootste is. Van Kooten stelt dat het vinden van geschikte locaties niet altijd makkelijk is. "Locaties in Nederland zijn schaars en we moeten dus goed nadenken hoe we deze zo optimaal mogelijk kunnen invullen met bijvoorbeeld dubbelruimte gebruik."

Om een breed gedragen plan te realiseren, zit Van Kooten met gemeenten aan tafel. De supermarktketen denkt aan het ontwikkelen van meer dan alleen een supermarkt. "We kijken ook naar woningbouw en commerciële ruimten zoals andere winkels of zelfs kantoren." Niet alleen nieuwbouw, maar ook het transformeren van bestaand vastgoed is een mogelijkheid. 

Lidl opende onlangs zijn Lidl Zero-vestiging in Woerden. Deze supermarkt-vestiging is volledig CO2-neutraal en maakt geen energiekosten door het gebruik van zonnepanelen, speciale klimaattechniek, productkoeling en energieopslag.

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!